The Girl

Mijn foto
Rotterdam, Zuid Holland, Netherlands
Laine 19 jaar Rotterdam. Verslaafd aan motoren, beauty en hoge hakken. HBO studente. Sterke mening.

7.22.2011

Een kwestie van smaak.

Ik kwam op de tag van Gonny op het idee om een stukje over mijn nogal aparte muzieksmaak te schrijven. Hoewel het bijna middernacht is heb ik op een vreemde manier altijd heel veel inspiratie rond dit tijdstip, dit keer over muziek.

Vroeger luisterde ik veel als metalhead naar harde rock bands, zelfs tot het niveau van ''screamo'' en ''hxc''. Als ik het nu beluister denk ik ''Girl what was wrong with you'. Maargoed, iedereen gaat wel eens door zijn alternatieve periode heen.
Ik ben opgegroeid met rockmuziek, mijn zus en broer speelden allebei in een bandje waarvan mn broer nogsteeds actief is als drummer in de cover band ''Get it on''. Zelf zing ik graag, je kan dus wel zeggen dat wij aardig muzikaal zijn in de familie. Rock is dus altijd een stukje van mij geweest, en dat zal het ook echt blijven.
Toen ik 15 jaar was ben ik naar de Red Hot Chilli Peppers gegaan in Nijmegen. Dat was echt een geweldige ervaing! Het jaar erop ben ik naar Korn gegaan, ook dat was weer super. Hoewel ik er nu niet meer voor zou kiezen dat ter zijde.

Tegenwoordig luister ik nogsteeds naar harde muziek alleen dan op een andere manier, namelijk hardcore en hardstyle. Voornamelijk happy hardcore, geef toe het is toch super vrolijk?!

Maar ik kan de muziek die in de ''top 40'' staat ook waarderen, en met uitgaan ga ik ook los op de house nummers en reaggeton. Hoewel ik in mn vrije tijd toch echt liever met Fear Fm sta mee te hossen dan dat ik uit mezelf R&B opzet, behalve de oude foute nummers van vroeger.

Want ook ik heb een foute kant, dat mag je nu ook al denken na de Hardcore en alles maar ik kan echt genieten van muziek ala Skihut Rotterdam. Een vreselijke guilty pleasure, maar vooralsnog ik zet het alleen aan mits ik een wijntje op heb (of niet want ik kan ook zonder drank me uitstekend vermaken haha). Of gewoon in een gekke bui ben, wat vreselijk vaak gebeurt haha.

Echter vind ik het jammer dat mensen super snel een vooroordeel over je hebben zodra je zegt dat je hardcore/happyhardcore of hardstyle luistert, ik snap het niet zo goed. Ja de link zou kunnen worden gelegd met de echte kerngabbers die discrimineren en dergelijke maar niet iedereen is zo, dat is net zo als ik zou zeggen dat alle mensen die rap luisteren gangsters zijn? Een beetje kortzichtig maar helaas is het wel zo, moet ik dan maar zeggen uit zelfbescherming dat ik graag naar Rihanna of Lady Gaga luister? Het zou kunnen maar zo zit ik niet in elkaar, mijn muziek is mijn passie. Of ik nou zing of niet, ik luister er gewoon naar. En het is inderdaad een beetje twisted dat ik soul en rock zing. Maargoed het lijkt mij vrij apart als ik tijdens een optreden een hele ode doe aan Paul Elstak nummers.

Ach het is een kwestie van smaak, ik ben blij dat ik geen ''standaard'' typje ben en een beetje afwijk met mijn muziek smaak van de rest van het kluitjesvolk.
Een meisje die van motorrijden houd en hardstyle luisterd... wat moet je er toch mee aan.. Oja en ze heeft ook nog eens een passie voor beauty!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten