The Girl

Mijn foto
Rotterdam, Zuid Holland, Netherlands
Laine 19 jaar Rotterdam. Verslaafd aan motoren, beauty en hoge hakken. HBO studente. Sterke mening.

12.04.2011

De man, en een kleine rant.


De man en een rant.

Naar mijn mening zijn mannen prachtige wezens. Als vrouw zijnde ben je al snel zwak en kwetsbaar. Daar heeft de natuur iets moois op verzonnen, een man. Een man die voor je vecht, een soort jager waar men vroeger over sprak.
De man die stiekem jouw dagcrème pikt en vraagt of dat shirt hem dik maakt, die man, die slaan we nu even over. Dat is geen echte man, dat is een soort samensmelting van vrouw en man. Een foutje in de natuur, een foutje van zijn vriendin door hem te vervrouwen.  Dat soort vrouwen snap ik overigens niet, mannen behoren haar te hebben –overal, in mate- en niet een wandelende advertentie te zijn voor  een lady shave. Als je daar van houdt dan stap je maar over op je theeleutmaatje. Of je ziet het door de vingers, dat die homo vriend, nou eenmaal homo is en je zet je kansen op hem in. Die mannen... die  snap ik nog minder, waarom laten jullie dat met je doen? Voor uitleg sta ik open..

De man, ja, ik vind het mooie wezens. Ik vind ze robuust, stoer. Althans sommige, maar de mannen die ik om mij heen verzamel hebben allemaal wel de ‘x-factor’ om het zo te noemen.
Op de een of andere manier heeft elke mannelijke manvriend die ik heb, want ja vrouwelijke manvrienden daar doe ik niet echt aan mee, een mooie auto. En het liefst ook een snelle auto. Je zou al snel denken dat zo’n auto een degelijk ‘verleng’ stuk is. Soms wel, soms niet. Soms is het maar gokken. Dat is een beetje ‘the part of the game’. Ik vraag me wel eens af waarom al mijn manvrienden van die auto’s of motoren hebben. Maar dan komen we weer bij het stuk dat ik een soort magie rondom stoere mannen, jagers ook wel, zie en ik daarom graag bij ze ben want zij hebben ‘het’.

 Ik ben niet het type meisje, vrouw, wat van saaiheid houdt. Hoe sneller hoe beter is mijn motto.
Mijn beste vriendin en ik, wat dan wel weer heel tuttig klinkt, die hadden het er tot voor kort nog over. Wij zijn ergens net vrouwelijke mannen. We hebben het uiterlijk van een vrouw, en natuurlijk het feit dat we heel graag in de weer zijn met poedertjes en dergelijke, maar wij hebben het innerlijk van een man. We houden van snelheid, praten overduidelijk teveel over seks en we hebben een dirty mind waar rent-to-kill niet tegen op kan. Ook kunnen wij gemakkelijk meepraten over onderwerpen waar andere vrouwen zich van de domme houden. Sleutelen, praten over motoren en cylinderinhoud, you name it we talk about it.

Dan komen we ook bij het stuk waar ik allergisch voor ben. Vrouwen, met name vrouwelijke vrouwen. Over de top vrouwen. Over de fucking top ‘ik heb geen idee waar de ruitenvloeistof in moet dus ik ga maar naar de garage hihi ntb hihi chihuahua’ vrouwen. Dat soort vrouwen die hun mannen dagcrème laten pikken, dat soort vrouwen die eisen dat elk lichaamshaartje weg moet. Dat soort vrouwen die in mijn ogen beter een homo kunnen strikken. Een hele vrouwelijke homo, want ik ken geen enkele mannelijke manvriend die dit voor hun plezier doet. Ik geloof er drie keer niks van, sorry manvrienden. Maar als een man aan mij zou vragen of ik mijn beenhaar niet meer zou willen scheren en voortaan aftershave op wil doen, dan zou ik die ook de deur wijzen. Het klinkt misschien raar, maar zat vrouwen doen hun vriend het tegenovergestelde aan. Ik vind dat zielig, ik wil die mannen het liefst op een cursus sturen. Hoe blijf ik een echte man in drie stappen.


Niet dat ik niet vrouwelijk ben hoor. In tegendeel, ik ben niet het type ‘truckersvrouw’ die een broodje bal gehakt van de Aldi weg schrokt en het in haar maag laat mengen met een goedkoop biertje. Ik hou daarentegen wel weer van hardstyle maar goed waar was ik? Oh nee, ik zit heerlijk ‘mooi te zijn’ met een wijntje en hoge hakken aan. En ik ben heel erg tevreden met mijn vrouwelijkheid. Heerlijk, even heerlijk als het geluid van een jankende R1 die voorbij komt rijden, even heerlijk als dat mooie neusje van een BMW 628 CSI.

Zo wil ik mijn man ook. Een hart wat overloopt van liefde aan motoren en auto’s. Een man die wel bier kan drinken en kut kan roepen zonder dat er een vrouw flauwvalt in zijn bijzijn. Een man waarbij ik in zijn armen kan verdwijnen, maar die ik ook stevig vast kan houden achter op de motor. Een echte grote mooie stoere man, zonder ladyshave.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten